Door Privé: Wanda Ottens op 26 april 2016

Minimumjeugdloon: actie voeren werkt!

Minister Asscher heeft vorige week bekend maakte dat de leeftijd waarop jongeren het minimumjeugdloon verdienen verlaagd wordt van 23 naar 21 en de hoogte ervan voor 18, 19 en 20-jarige jongeren aanzienlijk verhoogd wordt. Een grote overwinning voor alle jongeren en voor de PvdA! Collectief actie voeren in de PvdA werkt nog steeds. Afgelopen zomer zijn we met een groep jonge PvdA’ers in Fryslân op pad geweest om actie te voeren en enquêtes af te nemen onder jongeren. Met de uitkomsten – de jongeren verdienen te weinig en deze regeling is weinig solidair – hebben we actie gevoerd binnen verschillende gemeenteraden in de provincie. Ook hebben we ons geluid in Den Haag laten horen. Overal in het land deden duizenden mensen dit ook met succes. En alhoewel het altijd beter kan, mogen we ook best wel eens trots zijn op de dingen die we bereiken in de samenleving.

Privé: Wanda Ottens

Naam: Wanda Ottens Geboren: 9 februari 1981 Woonplaats: Heerenveen Opleiding: sociaal juridische dienstverlening Telefoon: 06 – 24 30 01 84 E-mail: [email protected] Wanda’s favorieten PvdA’er: Ahmed Aboutaleb Hobby’s: politiek, lezen, koken, samen zijn met vrienden en familie Tv-programma: De Fractie van de VPRO Boek: boeken van Nicci French Radiozender: Radio 538, NPO2 Krant: NRC Next,

Meer over Privé: Wanda Ottens