Door Verkiezingen 2017 op 7 maart 2017

Lodewijk Asscher bij Het Rode Noorden

Zondag 12 maart gaat PvdA-lijsttrekker Lodewijk Asscher, samen met partijvoorzitter Hans Spekman en kandidaat-Kamerleden van de PvdA, in gesprek over werkgelegenheid en de bestrijding van armoede in de noordelijke provincies tijdens de bijeenkomst ‘Het Rode Noorden’.

Het Rode Noorden is de verkiezingsbijeenkomst van de PvdA in de provincies Overijssel, Drenthe, Groningen en Friesland. “Nederland echt vooruit brengen. Dat kan nu de overheidsfinanciën op orde zijn en de werkloosheid daalt. Nu gaat het om de volgende stap,” zegt Lodewijk Asscher, lijsttrekker van de PvdA. “Tijdens deze bijeenkomst ga ik het gesprek aan met mensen uit de noordelijke provincies.” Naast een inhoudelijk programma is er volop cultuur in de vorm van muziek. Optredens zijn er onder andere van Het Pauperparadijs en de Nederlandse Reisopera.

Ook Cees Bijl en Sharon Dijksma zullen bij de bijeenkomst aanwezig zijn om te praten over werkgelegenheid in het noorden. Staatssecretaris Dijksma heeft onlangs een plan gelanceerd om te investeren in krimpregio’s: “Als geboren Groningse en inwoner van Enschede zie ik de effecten van een afname van de bevolking om me heen: voorzieningen verdwijnen, bedrijvigheid neemt af en de leegstand is al langer een verborgen probleem. Daarom wil de PvdA de komende jaren 300 miljoen euro wil uittrekken voor supersnel internet, beter openbaar vervoer en een vitaliteitsfonds voor de krimpregio’s.”

Voorafgaand aan de bijeenkomst zullen vrijwilligers van de PvdA de straat op gaan in Drachten. Het Rode Noorden zal plaatsvinden in De Lawei, aan het Laweiplein 1 in Drachten. De bijeenkomst vindt plaats van 15.00 tot 17.00. Inloop is vanaf 14.30 uur.