Door Provinciale Staten op 8 september 2016

CdK John Jorritsma neemt afscheid: Tige tank

Provinciale Staten namen woensdagmiddag afscheid van ‘ús Kommissaris fan de Kening’ John Jorritsma. De PvdA bedankt hem tige by tige voor zijn tomeloze inzet voor de provincie Fryslân. Van de huidige en voormalige PvdA Statenleden ontving Jorritsma bij zijn afscheid een stamroos en een boek met tips voor het verzorgen van rozen. De PvdA wil natuurlijk dat hij ook in Eindhoven de rode rozen laat bloeien.

Tijdens een speciale Statenvergadering droeg Jorritsma de voorzittershamer over aan de vicevoorzitter van de Staten, onze eigen, Douwe Hoogland. Hoogland die de inhoudelijke vergadering op woensdag leidde draagt de voorzittershamer volgende week over aan de interim CdK Joan Leemhuis-Stout. Leemhuis-Stout is evenals Jorritsma van VVD-huize.

DSC_0034lowres

John Jorritsma zei bij zijn afscheid: “Als Brabander kwam ik hier binnen, as Fries gean ik der fan troch”

DSC_0036lowres

Nadat Jorritsma zijn voorzittershamer overdroeg aan Douwe Hoogland was hij officieel commissaris af