Van Waarde

Friese PvdA terug naar basis

door In het nieuws op 1 februari 2016
Foto WBS

FRIESCH DAGBLAD — De Friese Partij van de Arbeid wil de komende jaren de als sociaaldemocratisch beschouwde waarden solidariteit, rechtvaardigheid, toegankelijkheid en vooruitgang vertalen naar de lokale praktijk. Een vijftal werkgroepen heeft hierover de laatste maanden nagedacht en de bevindingen opgeschreven in de notitie Politiek van waarde. In de praktijk in Fryslân.

Friese PvdA’ers: partij moet zich inhoudelijk vernieuwen

door In het nieuws op 1 februari 2016

LEEUWARDER COURANT — Drie maanden bogen meer dan vijftig Friese sympathisanten van de PvdA zich over strategieën om hun kiezers terug te winnen. ‘Schaf het UWV maar af.’ Inhoudelijke vernieuwing en andere manieren om mensen invloed te geven. Dat is nodig om de band tussen partij enweggelopen kiezers terug te vinden.

Van Waarde: Zichtbaar politiek bedrijven, dichtbij de mensen

door Van Waarde op 30 januari 2016

In de pilot ‘Van Waarde – verder met een sterke Partij van de Arbeid’ hebben ruim 50 leden en sympathisanten zich op zeer actieve en hartstochtelijke wijze bezig gehouden met de structurele versterking van de PvdA en haar sociaaldemocratische waarden. Laten we van 50 leden 500 maken, en daarna nog veel meer.

Van Waarde

door Lutz Jacobi op 26 januari 2016

COLUMN — Bijna elke week woon ik ergens in het land een ‘Van Waarde’-bijeenkomst bij. Vorig weekend nog in Leeuwarden. Alles is er hierbij op gericht om zichtbaar en dichtbij de mensen te werken als volksvertegenwoordiger in de politiek. Om uit de eerste hand te horen wat er leeft, welke zorgen er zijn, welke wensen er leven.

Van Waarde: verder met een sterke Partij van de Arbeid

door Van Waarde op 23 januari 2016

Wanda Ottens en Marco Keizer verzorgen op 30 januari “in de geest van Joop den Uyl” — eerlijk delen van inkomen, kennis en macht — de presentatie van de resultaten van Van Waarde. Zij starten met een korte plenaire presentatie van de Van Waarde groepen en de reactie van partijvoorzitter Hans Spekman, waarna er in diverse lokalen een discussie is.

Bijeenkomst Van Waarde: bouw mee aan sterke PvdA

door Van Waarde op 14 januari 2016

Solidariteit, rechtvaardigheid, toegankelijkheid en vooruitgang, stuk voor stuk mooie en betekenisvolle begrippen, maar hoe vertalen we ze als Friese PvdA naar het dagelijkse leven van mensen? Op zaterdag 30 januari gaan we daar graag met Hans Spekman en jou over in discussie in het Singelland College in Drachten (Van Haersmasingel 37) van 10:30 tot 12:30.

Fryske PvdA moat de partij lanlik it paad wize

door Van Waarde op 3 oktober 2015
Foto PvdA Fryslân

VIDEO/AUDIO – De Fryske PvdA moat de partij lanlik it paad wize, om’t de ‘saamhorigheid’ hjir it grutst is. Dat sei lanlik PvdA-foarsitter Hans Spekman freed yn kafee Wouters yn Ljouwert. Dêr wie de start fan it projekt ‘Van Waarde’ dêr’t de PvdA op syk sil nei de bêste wize om de kiezers werom te winnen.