Vaarwegen

Nieuwsberichten over Vaarwegen

PvdA foar Fryslân bezoekt ‘Oudega aan het water’

door Provinciale Staten op 1 juni 2017

FOTOREPORTAGE — ‘Oudega aan het water’ stond centraal in de mei-editie van PvdA foar Fryslân. Op de ‘ms. St. Michaël’ kregen PvdA Statenleden, bestuursleden en kandidaat-Kamerlid Christa Oosterbaan uitleg over het waterfront dat onderdeel is van het project ‘Oostelijke poort Friese meren’. Tijdens de boottocht kreeg het gezelschap uitleg van ambtenaren van de gemeente Smallingerland en de

Waar is de stuurman op de Friese vaarwegen?

door Provinciale Staten op 20 maart 2017

De Friese binnenhavens spelen samen met de zeehaven van Harlingen een wezenlijke rol in de Friese economie. Die rol staat of valt met de bereikbaarheid van de havens voor vrachtschepen. Deze worden steeds groter, met als gevolg dat vaarwegen die niet meegroeien en op termijn niet meer bevaarbaar zijn voor deze vrachtschepen.

PvdA stelt Statenvragen over financiering sluis Kornwerderzand

door Provinciale Staten op 21 december 2016

Tijdens het vragenuurtje vraagt PvdA Statenlid Wanda Ottens vandaag opheldering van gedeputeerde Klaas Kielstra (VVD) over de nog ontbrekende financiering voor de verbreding van de sluis bij Kornwerderzand. “We willen precies weten welk bedrag de provincie op dit moment nog tekort komt en hoe het contact met Brussel verloopt over een mogelijke subsidie vanuit Europa.”

Tekst en uitleg acquaduct-deal

door In het nieuws op 16 juni 2016

LEEUWARDER COURANT — Oppositie- en coalitiepartijen in de provinciale staten uiten begrip voor de nieuwe overeenkomst van aannemer Heijmans en de provincie over het aquaduct in de Drachtsterweg. PvdA en GrienLinks willen niettemin tekst en uitleg van gedeputeerde Sietske Poepjes. Ze zijn vooral verbaasd dat de 8,5 miljoen euro die de provincie nu extra betaalt

Sluisverbreding Kornwerderzand op de tocht

door Provinciale Staten op 25 november 2015

Over de verbreding en verdieping van de sluis bij Kornwerderzand op de Afsluitdijk houdt de provincie zich de laatste tijd angstvallig stil. Volgens recente berichten zijn er belangrijke subsidies misgelopen en staakte het Rijk de gesprekken met de provincie. Daardoor staat het project op de tocht.

Polderhoofdkanaal: zoek naar de balans

29 maart 2013

Tik Polderhoofdkanaal in op Google en je vindt ongeveer 7.840 resultaten in 0,19 seconden. Valt er nog iets aan toe te voegen, vroegen we ons af. Alles is gezegd en gedaan en toch komt de rechtbank tot het oordeel dat dit niet voldoende is geweest. Is het dan allemaal voor niets geweest? Natuurlijk niet! De