De Sionsberg

Lutz Jacobi stelt Keamerfragen oer Sionsberg

door In het nieuws op 3 augustus 2016
Foto PvdA Fryslân

OMROP FRYSLÂN — Keamerleden Lutz Jacobi en Lea Bouwmeester fan de PvdA hawwe de minister ek ta ferantwurding roppen oer it konflikt tusken Sionsberg en De Friesland. De keamerleden wolle fan de minister witte wêrom’t de makke ôfspraken oer it soarchoanbod yn Noardeast-Fryslân net neikommen wurde.

Omgeving Dokkum verdient inspraak De Sionsberg

door Provinciale Staten op 16 januari 2015
Foto PvdA Fryslân

“Bereikbare kwaliteitszorg voor Dokkum en omgeving en écht meepraten over de zorgplannen voor de toekomst.” Volgens woordvoerder Douwe Hoogland verdienen de inwoners van Noordoost Fryslân dat. “Ik heb er alle vertrouwen in dat de inwoners van Dokkum en omgeving met goede ideeën zullen komen,” zegt hij in aanloop naar de Sionsbergdag.

PvdA voorzichtig optimistisch over overname De Sionsberg

door Provinciale Staten op 5 januari 2015

“Opgelucht, maar nog niet gerustgesteld”, dat zegt gedeputeerde Jannewietske de Vries in een eerste reactie op de overname van De Sionsberg door ZuidOostZorg, DC groep en Cardiologie Centra Nederland. Woordvoerder Douwe Hoogland is namens de PvdA Statenfractie eveneens voorzichtig optimistisch.

De Sionsberg: passende zorg voor regio Dokkum

20 december 2014
Foto PvdA Fryslân

Bereikbare kwaliteitszorg voor Noordoost Fryslân dat is waar Statenlid Douwe Hoogland voor staat. Na het faillissement van De Sionsberg heeft hij samen met Kamerlid Lea Bouwmeester (PvdA) hard gewerkt om de zorg in de regio Dokkum te waarborgen. Het resultaat: een breed gedragen opdracht aan de regering om “zo snel mogelijk een passend en duurzaam

PvdA rouwt mee met Dokkum en personeel De Sionsberg

28 november 2014
Foto PvdA Fryslân

Vanwege het faillissement van De Sionsberg hingen vandaag door heel Dokkum en omgeving de vlaggen halfstok. “Voor de PvdA is het onbegrijpelijk dat een ziekenhuis failliet kan gaan,” zo reageert fractievoorzitter Remco van Maurik op de sluiting van het ziekenhuis. “Het is belangrijk dat de gezondheidsvoorzieningen blijven in Dokkum.”

PvdA geschrokken over sluiting De Sionsberg

26 november 2014

Een reconstructie van de ontwikkelingen rondom De Sionsberg in het afgelopen half jaar. Dat wil de Statenfractie van de Partij van de Arbeid in Fryslân ontvangen van gedeputeerde Tineke Schokker. In schriftelijke vragen aan de gedeputeerde geeft woordvoerder Douwe Hoogland aan “geschrokken” te zijn over de sluiting van De Sionsberg in Dokkum.“Voor Noordoost Fryslân is