Bouwsector

Nieuwsberichten over Bouwsector

Nog geen reden voor feest bij opening De Centrale As

door Provinciale Staten op 7 oktober 2016

Vanmiddag wordt De Centrale As feestelijk geopend met muziek, spektakel en 500 genodigden. Als we de uitnodiging van de provincie mogen geloven wordt het een groot feest. Het is natuurlijk ook een geweldige prestatie om één van de grootste en meest besproken infrastructurele projecten in onze provincie tot een goed einde te brengen.

Lakse houding provincie in aanpak misstanden De Centrale As

door Provinciale Staten op 15 juli 2016

De PvdA wil een duidelijker antwoord van gedeputeerde Sietske Poepjes (CDA) over de aanpak van misstanden bij de aanleg van De Centrale As. De antwoorden die zij deze week gaf op eerdere vragen zijn onvoldoende, aldus fractievoorzitter Remco van Maurik. “Het is te makkelijk om alleen te zeggen dat er geen misstanden mogen plaatsvinden.

Ondoordacht beleid in strijd tegen schijnconstructies bouwsector

door Provinciale Staten op 25 november 2015
Foto PvdA Fryslân

Er missen essentiële onderdelen in het beleid van de provincie tegen financieel gesjoemel in de bouw. Dat vindt de PvdA. Het beleid geeft, zo beweert fractievoorzitter Remco van Maurik, geen antwoord op belangrijke vragen als: hoe pakt de provincie schijnconstructies aan en hoe gaan ze het controleren?

Eerlijk loon voor eerlijk werk op de bouwplaats

door Provinciale Staten op 20 november 2015
Foto PvdA Fryslân

Als je wilt weten wat er leeft op de Friese bouwplaatsen, dan ga je schaften met bouwvakkers en luister je naar wat ze te zeggen hebben. De PvdA vraagt al langere tijd aandacht voor schijnconstructies en gesjoemel in de bouw. Remco van Maurik en Wanda Ottens bezochten de werkzaamheden aan De Centrale As in Garyp.

“Wat heeft gedeputeerde Poepjes gedaan tegen uitbuiting?”

door Provinciale Staten op 30 mei 2015

De PvdA trekt opnieuw bij gedeputeerde Sietske Poepjes (CDA) aan de bel over misstanden in de bouw. Voor fractievoorzitter Remco van Maurik zijn de nieuwe berichten over uitbuiting bij provinciaal aanbestede projecten reden om de kennis en ondernomen acties van de gedeputeerde onder de loep te nemen.

PvdA zet druk op antwoorden misstanden Friese bouwsector

door Provinciale Staten op 18 februari 2015

“Op welke wijze gaat u de geconstateerde situatie corrigeren?” Met deze vraag gaat fractievoorzitter Remco van Maurik morgen tijdens het vragenuurtje de confrontatie aan met gedeputeerde Sietske Poepjes (CDA). Om snel helderheid te krijgen over belastingdeals bij provinciale bouwprojecten en het verdringen van Friese bouwvakkers stelt de PvdA mondelinge vragen aan de gedeputeerde.