Anita Andriesen-lezing

Nieuwsberichten over Anita Andriesen-lezing

Anita Andriesen-lezing met Mariëtte Hamer (SER)

door Stichting Anita foar Fryslân op 14 augustus 2016

Na Anita’s overlijden zagen we het als onze opdracht een Stichting op te richten om met een jaarlijkse lezing Anita’s inspiratie voort te zetten en uit te diepen. Het doet ons veel plezier dat Mariëtte Hamer, voorzitter van de Sociaal Economische Raad (SER) dit jaar de lezing zal houden, met als onderwerp: een fatsoenlijk bestaan.

Ton Heerts: “Het gesproken woord geldt”

door Stichting Anita foar Fryslân op 19 september 2015

Ik ben gevraagd in deze lezing ter ere van de Fryske gedeputeerde Anita Andriesen, iets te zeggen over de kwaliteit van werk en het belang van een krachtige vakbond, in Nederland, maar ook op Europees niveau en zelfs wereldwijd, via onze samenwerking met alle andere landen in het Internationaal Verbond van Vakverenigingen.

Anita Andriesen-lezing: Waddenpuntenplan

door Stichting Anita foar Fryslân op 27 september 2013

Op vrijdag 27 september werd de 4e Anita foar-Fryslân-lezing gehouden. Tjerk Voigt (PvdA Steatelid) en Lutz Jacobi (PvdA Tweede Kamerlid) spraken over de Wadden en reikten het eerste exemplaar van het PvdA Waddenpuntenplan uit. Dat eerste exemplaar werd overhandigd aan een man die ons inspireert en bekend is van Oerol, Culturele Hoofdstad 2018 en vele